Dashboard | +Follow
WELCOME TO MY BEAUTY WORLD :)
I'm Humble :)
Menuju Masa Depan.
Thursday, February 21, 2013 • 11:38 PM • 0 comments



Memandangkan aku sekarang dah semester akhir in diploma sains kuantitatif or nama baru course aku ni science mathematics ; aku perlu banyak kena buat decision . And I hate a lot when I have to make a decision kerana untuk membuat satu keputusan tu sangat leceh bagi aku . Sebagai contoh : Bila lepas kelas nak g lunch dengan kawankawan , masingmasing tanya nak pergi makan dekat mana and the answer is always " ikutlah nak makan dekat mana pun , I ols oke je " . Almost itu lah jawapan yang akan dapat ; "ikutlah" . Kalo nak buat keputusan ni memang susah sebab keputusan tu haruslah muktamad dan tepat ! Kekekeke .

Disini aku nak bagitau tentang course ape yang aku nak isi untuk penerapan degree uitm ; Macam cuak jugak sebab macamacam yang menjadi pilihan . Pilihan aku ? Aku rasa aku tak membuat pilihan sangat sbb orang lain yang tolong buat pilihan untuk aku ( merujuk yang pakar ) . Aku bukannya seorang yang best student ; yang bijak pandai nak amik course yang hot hot ( fofular ) tu . Memang tak laaa ! So , aku amik ape yang aku rasa aku larat nak carry on later . Yang penting dapat grad first class and dapat kerja . Wuuuu , grad first class tu azam nak masuk degree . Kahkahkah . Sekarang susah nak kerja kan ? Tapi takpe percaya pada Allah , rezeki ada dimana-mana *keep smiling.

Kecik ehh ? Sila klik untuk tumbesaran :P

Setelah dianalisis , research and bla bla bla tu , aku memilih BM246 - Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan ( kepujian ) Perniagaan Antarabangsa sebagai first choice aku . Harapharap apa yang aku buat ni adalah betol . Semoga dapat carry laa masa degree nanti . Tawakal to Allah :) . Yang upu belom isi lagi ; pilihannya semua cikgu ! Mampu ke aku jd cikgu ? Ehh , boleh ke aku jadi cikgu ? Layak ke aku jadi cikgu ? nanti boleh dengar laaa tiaptiap pagi " selamat pagi cikgu " . Kahkahkah * tak mengharap sangat pun jadi cikgu ; sajesaje je mintak . ehehe . Susah betol nak buat pilihan bila citacita tak jelas or tak tahu nak jadi ape | macam aku ni laa haaaaa ! Takde citacita . Kuikuikui.

Itulah sikit sebanyak tentang program yang aku nak further degree nanti . Selesai sudah , taknak pikir dah . Sekarang ni kena focus on study | final . Final hanya berbaki lebih kurang sebulan je lagi . Ohh my Ohh my serious aku berdebar gila . Berdebar bila aku tengok jadual final two papers takde gap ; 4th April satu paper 5th April satu paper and last payyyyyperr is on 8th April . Semoga aku dapat menjawab dengan baik dan jayanya . Kekekeke . Lepas tuuuu berehat panjang laaaaa untuk beberapa bulan . Yeaaaaaahhhhhaaaaa :D

Abah cakap boleh dah nak kawen bila dah degree nanti . Tak habis belajar pun boleh kawen dahh . Mak ai abah , green light nampak . Tak sabar nak dapat menantu bongsu ke ape ni ? Tengoktengok aku yang lintang pukang ; study kemana rumahtangga kemana . Kekeke . Kepada awak tu , boley laaa nak masuk meminang . Ahahahahaha :P






xoxo, The Shining Star



♥ Damia Dafira ♥

NurHidayati bt Ibrahim 21 years old | Lives in Kota Bharu | Kelantanese | Uitm's Student | Purple | Natural | Independent | Be matured | Look foward | Gilagila in a bit | Mama's daughter | Leave if you #HATE .



« HOME
« Knowing Me :)
« See Them . Just Click !
« Anything Here

♥ Jom Sembang ! ♥


[!] Shoutbox Here :) [!]


♥ Entries ♥



♥ Them ♥